Veient que els errors continuats o la desídia manifesta del professorat fa perillar el futur dels alumnes, creiem convenient demanar el següent:
Que un professor sigui un amic i no una autoritat. Rebutgem frontalment les actituds prepotents i faŀlàcies ad verecundiam, volem que se'ns demostri tot el que se'ns explica amb exemples pràctics, clars i entenedors. Així mateix fugim de la figura d'un professor/a gris i sense carisma que no sap atreure l'interès dels alumnes sobre la seva matèria. Actituds d’aquest tipus no contribueixen al bon ambient de treball de classe.
Per tal d'assolir aquest punt, és necessari que el docent sigui un bon/a comunicador/a. Pel que fa als professors que llegeixen la explicació directament del llibre: l'alumnat no dubtarà en cap moment del seu aprovat en primària. Preguem que s'ho estalviin, per un mínim respecte inteŀlectual envers els alumnes.
Les hores es paguen completes. Exigim puntualitat i, en el cas de que hi hagin retards que aquests tinguin justificacions realistes. Si els professors han de saber per què un alumne arriba tard, els alumnes també tenim dret a saber per què un professor no arriba a l’hora que li toca.
El criteri d’avaluació dels exàmens i/o treball diari ha de ser el mateix per tothom. No es poden establir preferències en l’alumnat. Hi ha alumnes que poden caure millor que uns altres, però això no ha d’influir a l’hora de puntuar (cosa que, malauradament, passa). Els alumnes no som estúpids, i per molt que se’ns digui el contrari, som coneixedors de l’existència d’aquest tipus de casos.
En el tema del treball diari, aquest es pot dur a terme a classe, si el docent és puntual i aprofita bé el seu temps, i no cal saturar els alumnes amb feina per casa (on no hi ha la figura del professor per resoldre dubtes). En el cas que sigui indispensable manar-ne, demanem que es tingui una mica de criteri i que es pensi en les cinc assignatures més que podem tenir aquell dia. I si se'ns exigeix un compliment de terminis amb deures, treballs, etc., creiem que tenim el dret d'exigir el lliurament ràpid i eficaç de les correccions dels exàmens, controls, treballs, etc. El retard en l’entrega de notes perjudica a l’alumne, ja que no sap com seguir plantejar-se la resta del curs.
Volem que es diversifiquin les avaluacions. És lamentable fer un sol examen en un trimestre perquè implica que l’alumne se la jugui a una sola carta (més possibilitats de suspendre), i a part, aquest fet és senyal de la falta de temari per examinar. És curiós com en una assignatura s’arriben a fer entre 3 i 4 exàmens en un trimestre, mentre que en una altra només se’n fa 1.
Volem efectivitat. No volem que ens torturin amb exercicis repetitius, ja que només fan que cansar. Si els professors es pensen que si ens manen 5 exercicis del mateix model els alumnes entendran el temari... van molt equivocats.
No intentar imposar els ideals propis a l'alumnat sempre i quan aquests respectin les demés formes de pensar. Cal tenir en compte que respectar també vol dir estimular i ajudar a madurar però sota cap concepte canviar.
Per totes aquestes coses i més, creiem que els professors no estan a l’altura que se’ls demana. Tampoc diem que tinguin tota la culpa, ja que hi ha casos d’alumnes que no tenen solució, però creiem que si aquestes recomanacions es fessin efectives, el rendiment de la majoria d’alumnes seria millor.
Firmen el manifest:
Oscar Arenas Larios, àlies moz. 1r de batxillerat cientificotècnic.
Gerard Garcia Jardiel, àlies GeR. 1r de batxillerat tecnològic.
David del Blanco Catalán, àlies chufo. 1r de batxillerat sociohumanístic
1 comentario:
Que per cert, potser també caldria afegir al manifest quelcom similar a això:
Abominem els aprovats massius, si un alumne pot donar uns determinats resultats en un moment concret, que els doni i que no calgui esperar a les suficiències. Per això demanem la seva aboŀlició immediata, perquè fomenten la futura ineptitud dels professionals que surtin de les universitats o dels centres de secundària. Tant suficiències com recuperacions s'haurien d'administrar només en cas d'absències justificades o motius lògics, racionals i certificats que acreditin el possible baix rendiment en un examen.
T'encoratjo a que el signis tu també!
Publicar un comentario